Ventetiden forventes at være længere end én time.
Det var beskeden på SKAT’s telefonsvarer tilbage i marts 2015.
Alle andre beskeder, jeg sidenhen har modtaget om, hvilket nummer jeg er i køen, er blegnet i sammenligning med SKAT’s.
Jeg føler mig nærmest heldig, når jeg hos Lægevagten, YouSee, 3, Borgerservice, tandlægen, Movias hittegodskontor, Vand- og varmeværket og hvem jeg ellers har ringet til, får at vide, at jeg kun er nr 23 i køen.
Nu er der gået 2 år siden oplevelsen med SKAT og min falske lykke begynder at blive lidt tyndslidt. Ikke over at få at vide, hvilket nr jeg er i køen. Det er egentlig meget rart. Det giver mig mulighed for at vurdere, om jeg skal tørre hår, vaske op, støvsuge eller andet nyttigt i ventetiden.
Men jeg er noget så inderligt og aldeles træt af denne besked:
Vi har i øjeblikket ekstraordinært travlt. Vi arbejder på at betjene dig så hurtigt som muligt.
Det er næsten uden undtagelse samtlige instanser man ringer til, som har ekstraordinært travlt – HELE TIDEN. Jeg vil hermed informere om, at når noget er HELE TIDEN, så er det ikke ekstraordinært.
Desuden har jeg adskillige gange oplevet, alligevel at blive stillet igennem, i samme sekund telefonsvareren er færdig med at svare. Det er utroværdigt og gør bare irritationen endnu større. Nu stoler jeg ikke længere på telefonsvarere – og heller ikke på dem der indstiller telefonsvareren.